De eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Bas Meulenbroeks

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Februari 2017 | Roemenië, Boekarest

Mijn stage begon officieel op maandag 13 februari. In de tussentijd heb mijn georiënteerd op het kantoor waar in mijn stage vervul.

Mijn dag begint met het lopen naar de tramhalte. In de stad zijn verkeerslichten waar geen knop is voor voetgangers op te drukken zodat het licht op groen gaat. Je moet dus maar wachten tot het op groen springt of de auto's stoppen.

Het openbaar vervoer werkt anders dan in Nederland. Hier koop je een tramkaartje die je maar 1 keer moet inchecken in de tram voor een hele maand. Daarom zijn ook controles voor de tramkaartjes in de trein waarbij het personeel smartphones je kaartje controleert.

Bij het kantoor aangekomen geef je elke ochtend een hand.

Het weer wordt er steeds warmer op en de sneeuw bijna weg.

  • 20 Februari 2017 - 09:41

    Frank En Karin:

    Hey Bas! Hopelijk ben je al een beetje "ingeburgerd" ondertussen.
    Dat is dus uitkijken geblazen in het Roemeense verkeer.. Wel prettig dat je reis-bewijs een hele maand geldig is en je niet dat geleuter hebt met in- en uitchecken zoals in NL.
    Ligt er nog sneeuw of is het inmiddels helemaal verdwenen?
    Groetjes vanuit België! Frank en Karin

  • 20 Februari 2017 - 19:28

    Oma Coolen :

    Hoi Bas,

    Oma en ik zitten samen je reisverslag te lezen op de computer.
    Fijn dat het soepel gaat meet het openbaar vervoer.
    Hoe is het met het eten ? smaakt het lekker of is het heel anders ?
    Ome Wil komt net binnen lopen en je moet de groeten van hem hebben.
    Hier is "het weer" niet leuk, het regent en het is net herfst.
    Veel plezier en succes met je stage.

    gr Oma en Tante Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Boekarest

Bas

Voor mijn projectstage ga ik 11 weken stagelopen in Roemenië. Dit doe ik bij het bedrijf Topoexim in de hoofdstad Boekarest. Daarnaast ga ik ook naar ander delen van Roemenië.

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 4800

Voorgaande reizen:

08 Februari 2017 - 24 April 2017

Projectstage in Roemenië

Landen bezocht: