De eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Bas Meulenbroeks

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Februari 2017 | Roemenië, Boekarest

Mijn stage begon officieel op maandag 13 februari. In de tussentijd heb mijn georiënteerd op het kantoor waar in mijn stage vervul.

Mijn dag begint met het lopen naar de tramhalte. In de stad zijn verkeerslichten waar geen knop is voor voetgangers op te drukken zodat het licht op groen gaat. Je moet dus maar wachten tot het op groen springt of de auto's stoppen.

Het openbaar vervoer werkt anders dan in Nederland. Hier koop je een tramkaartje die je maar 1 keer moet inchecken in de tram voor een hele maand. Daarom zijn ook controles voor de tramkaartjes in de trein waarbij het personeel smartphones je kaartje controleert.

Bij het kantoor aangekomen geef je elke ochtend een hand.

Het weer wordt er steeds warmer op en de sneeuw bijna weg.

• 20 Februari 2017 - 09:41

Frank En Karin:

Hey Bas! Hopelijk ben je al een beetje "ingeburgerd" ondertussen.
    Dat is dus uitkijken geblazen in het Roemeense verkeer.. Wel prettig dat je reis-bewijs een hele maand geldig is en je niet dat geleuter hebt met in- en uitchecken zoals in NL.
    Ligt er nog sneeuw of is het inmiddels helemaal verdwenen?
    Groetjes vanuit België! Frank en Karin

• 20 Februari 2017 - 19:28

Oma Coolen :

Hoi Bas,

Oma en ik zitten samen je reisverslag te lezen op de computer.
    Fijn dat het soepel gaat meet het openbaar vervoer.
    Hoe is het met het eten ? smaakt het lekker of is het heel anders ?
    Ome Wil komt net binnen lopen en je moet de groeten van hem hebben.
    Hier is "het weer" niet leuk, het regent en het is net herfst.
    Veel plezier en succes met je stage.

gr Oma en Tante Karin