Eerste dag - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Basmeulenbroeks

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 Februari 2017 | Roemenië, Boekarest

Het sneeuwde veel in Boekarest op de dag van vertrek. Daardoor had mij vlucht vertraging. Ik ben op de luchthaven ontvangen door Florin, een medewerker van het stagebedrijf.

Onderweg in de auto van het vliegveld viel mij op dat er over de weg veel kabels tussen palen gespannen zijn. Mij werd verteld dat dankzij al die kabels Roemenië snel internet heeft. In het Boekarest zelf liggen de kabels ondergronds.

Eerst ben naar mijn kamer op de campus van de Landbouw en Veterinaire Geneeskunde Universiteit van Boekarest. Hier heb ik een kamer met twee bedden, een tv en koelkast plus eigen badkamer. Op de campus is ook een kantine, discotheek en een restaurant aanwezig.
Na mijn koffer uitgepakt te hebben, ben ik naar de supermarkt gegaan met Florin om boodschappen in te slaan.

Vervolgens ben ik uit eten geweest met Florin en zijn vriendin Roxanna die ook medewerker is. Hier heb ik traditioneel Roemeens gerechten gegeten. Zo is er een gerecht met vlees gewikkeld in slabaden een een soort zout gestampte mais.

Na het eten ben ik naar het huis van Florin en Roxana gegaan waar ik nog video's en plaatjes van hun werk heb bekeken. Ik heb hier ook overnacht.

• 09 Februari 2017 - 20:48

Fred En Nel:

Fijn zo'n warm onthaal, een goed begin is het halve werk!

• 11 Februari 2017 - 00:09

Luus:

Fijn om te horen dat de aankomst en ontvangst zo goed is verlopen.
    Ik vind het leuk om je verdere avontuur zo te kunnen volgen, ga ik zeker doen.

• 12 Februari 2017 - 12:16

Jan Coolen:

Halo bas.zie dat je goed ben aangekomen. Stuur een paar foto's van de campus. Gr jan

• 14 Februari 2017 - 17:21

Fred:

hoi Bas,

Hoe gaat ie in het koude Roemenië? Hier stijgen de temperaturen al richting 15 graden.
    Laat maar weer iets weten van de week dan blijven wij ook op de hoogte.
    Groeten Pap.

Tags: Boekarest, Sneeuw