Reis naar Alba Iulia - Reisverslag uit Alba Iulia, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu Reis naar Alba Iulia - Reisverslag uit Alba Iulia, Roemenië van Bas Meulenbroeks - WaarBenJij.nu

Reis naar Alba Iulia

Door: Bas Meulenbroeks

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 Februari 2017 | Roemenië, Alba Iulia

Op woensdag 22 februari ben ik samen met de medewerker Catalin vertrokken naar de stad Alba Iulia in Transilvanië. Het gebied rondom Boekarest is net zo vlak als in Nederland. Rond deze tijd van het jaar (februari) is de vegetatie nog bruin maar deze wordt met de lente groen.

Helaas loopt de snelweg vanuit Boekarest niet helemaal door naar Alba Iulia. Een stuk hebben we gereden door de dorpen waarna we weer op de snelweg kwamen. Bij het benzinestation lopen medewerkers rond die je auto snel wassen en beschikbaar zijn voor vragen.

Voor het begin van mijn reis werd verteld mij verteld dat er veel zwerfhonden zijn in Roemenië. In Boekarest valt het naar mijn mening wel mee. Maar in de dorpen heb zie je wel een paar zwerfhonden per dorp. Ook zie je af en toe een kar getrokken door een paard. De huizen zijn geschilderd in pastelkleuren omdat de pigmenten uit de natuur komen. Een ander opvallend kenmerk is dat veel huizen vermelden in welk jaar ze zijn gebouwd.


  • 23 Februari 2017 - 17:19

    Ome Jan Heijmans:

    Hoi Bas,
    Reeds 14 dagen van je stage erop zitten. Wat vliegt de tijd.
    Zo te lezen geniet je van het reizen in Roemenie, het is mooi zoals je dat beschrijft. Ik ben er nog nooit geweest maar kan me er nu wel iets bij voorstellen. Volgens mij woont Dracula in Transilvanie, dus ben voorzichtig.
    Hoe gaat het met je stage-werkzaamheden, heb je al enkele problemen op kantoor opgelost? Kan me niet voorstellen dat ene Bas uit Hooge Mierde niet flink bezig is.
    s'Avonds na je werk, of in het weekend, blijf je dan steeds op de campus of ga je met je vrienden van je stage-plaats nog dingen ondernemen?
    Graag ook enkele foto's van je collega's en je werkplaats. Of is dat geheim?
    Groeten Ome Jan, tante Luus is werken. Iemand moet hier toch de kost verdienen

  • 23 Februari 2017 - 18:14

    Nel:

    Ha Bas,

    Leuk om zo naar de Karpaten te gaan. Ik heb Alba Iulia opgezocht dat is wel een heel mooi vestigingsstadje.
    Het platteland loopt wel achter bij Nederland zo te horen.
    Succes nog morgen met het vliegen met de Drones.

    Groeten Pap Mam en Thijs.

  • 24 Februari 2017 - 18:08

    Iris & Thijs:

    Hi Bas,

    Leuk om je verhalen zo te kunnen lezen! Het klinkt allemaal erg goed.
    Hoe is je stage? Wat moet je daar allemaal doen?

    Fijn weekend!

    Groetjes,
    Thijs en Iris.

  • 05 Maart 2017 - 23:44

    Tante Luus:

    Hoi Bas.
    Waar ben jij nu?
    Wat zijn je verdere belevingen?
    We zijn benieuwd hoe het met je gaat.
    Groetjes.

  • 06 Maart 2017 - 19:22

    Frank:

    Hi Bas,

    Heb je je draai al goed kunnen vinden in Roemenie?
    Wij zijn afgelopen weekend teruggekomen van een heerlijke skivakantie in Saalbach (Oostenrijk)
    Boyd heeft onlangs te horen gekregen dat hij vanaf augustus in half jaar mag studeren aan de University van Exeter (UK)
    Veel succes op je stageadres en we blijven je volgen!

    Groeten,
    Frank Vosters

  • 12 Maart 2017 - 08:27

    Mariette Meulenbroeks:

    Hoi Bas,

    Leuk om je verslagjes te lezen. Zo te horen is het een prachtige ervaring. Mooi dat je ook wat ziet van de rest van het land. Geniet ervan en we blijven je volgen.
    Ome Ad komt vandaag weer terug van zijn reis naar Lapland, ook prachtige ervaring.

    Groeten Mariette en natuurlijk ook van Ad, Willem en Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Alba Iulia

Bas

Voor mijn projectstage ga ik 11 weken stagelopen in Roemenië. Dit doe ik bij het bedrijf Topoexim in de hoofdstad Boekarest. Daarnaast ga ik ook naar ander delen van Roemenië.

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 4806

Voorgaande reizen:

08 Februari 2017 - 24 April 2017

Projectstage in Roemenië

Landen bezocht: